Een groot gedeelte van onze kerkleden maakt gebruik van de mogelijkheid van de belastingdienst om hun gift als aftrekpost op te voeren in hun belastingaangifte. Met ingang van vorig jaar heeft de belastingdienst de regels aangescherpt met betrekking tot de aftrekbaarheid van deze giften.

Wanneer u uw belastingaangifte invult merkt u dit, omdat u gevraagd wordt te controleren of de organisatie aan wie u schenkt een ANBI is. Hiervoor heeft de Belastingdienst een register opgesteld, waar u in kunt zoeken.

Voor alle Protestantse Kerken in Nederland heeft de belastingdienst voorlopig een algemene groepsbeschikking afgegeven, zodat u de Protestantse Kerk Naaldwijk niet zelfstandig terug ziet. Een aantal leden informeerde daarom al of hun gift nog aftrekbaar is/ was. Op basis van de groepsbeschikking kunt u uw gift voor 2013 en 2014 gewoon opvoeren. Momenteel zijn wij bezig met de voorbereidingen voor de toekomst, zodat uw giften ook in de toekomst aftrekbaar blijven.

Meer uitleg over de groepsbeschikking die is afgegeven aan de Protestantse Kerk Nederland kunt u op het dit internet-adres terugvinden. Daar is ook een link naar een brief van de belastingdienst opgenomen waarin deze toezegging is bevestigd. Ook kunt u de Protestantse Kerk vinden in het register van de belastingdienst als u zoekt op Protestantse Kerk. Dit moet voldoende informatie zijn voor het aftrekken van uw gift bij uw belastingaangifte.