Stand van zaken

Alle drie de commissies (Gebouwen, Oude kerk en Kerk in de toekomst) zijn bemand. Kerk in de toekomst wordt niet ingevuld door de ledenraad zoals eerder werd vermeld. De club mensen die wij nu bereid hebben gevonden mee te denken is ook zeer divers van samenstelling.
Voorzitter hiervan is Jaap Joling.

Wegwijzer naar Toekomst Heden VerledenEr wordt volop nagedacht, gepraat, gebrainstormd en informatie ingewonnen om tot een duidelijk beeld te komen hoe onze kerkgemeenschap er in de toekomst uit zou kunnen zien. En met nadruk zou kunnen. Je weet immers nooit met 100% zekerheid hoe de toekomst zal zijn.

• De kerkbezoekers op zondag worden geteld.
  • Er wordt een inventarisatie gemaakt van alle bezigheden door de weeks, commercieel en kerkelijk gerelateerd.
  • Het verloop van gemeenteleden is in kaart gebracht.
  • Er wordt gesproken met jongeren wat hen nog naar de kerk brengt, wat zoeken zij.
  • Natuurlijk ook met ouderen, zij zijn immers ook jong geweest en hebben veel levenservaring.
  • Welke diensten worden goed bezocht en welke minder, wat is het verschil. Met andere woorden waar lopen we voor warm.

Veel is duidelijk zichtbaar voor iedereen, denk bijvoorbeeld aan het kerkbezoek, het vinden van vrijwilligers, maar we gaan ze wel proberen te onderbouwen.
Dus tellen, meten, inventariseren en praten.

Gesprekken met de Oude Kerk zijn helaas nog niet op gang gekomen, maar we hebben het vertrouwen dat dit zeer binnenkort zal gaan beginnen.
Voor conclusies is het nog wat vroeg, maar we zijn goed op weg.
Voor meer informatie, of tips kan je contact opnemen met Jan Kuijvenhoven 06 - 53 16 94 18
Wil je misschien ook nog meedenken, al is het maar een avond, neem gerust contact op, nu is er de mogelijkheid om daadwerkelijk een duit in het zakje te doen. Wat ons betreft liever vooraf dan achteraf.

Jan Kuijvenhoven