Wij zijn een kerk voor iedereen

Om waar te maken dat wij een kerk zijn voor iedereen: geïnspireerd door de Bijbel en ons geloof zijn wij een dienende, lerende en vierende geloofsgemeenschap. Ons motto is:

Verbinding, Inspiratie, Aandacht

Dominee_Mariëtte_Mol.jpgMariëtte Mol uit Voorschoten is theoloog én kroegbaas. Beide functies ziet ze als haar roeping. Ze voert vaak de mooiste gesprekken terwijl ze een pilsje tapt of een dienblad in haar handen heeft. Ook preekt ze af en toe en sluit als trouwambtenaar huwelijken. ,,Als je zegt dat je theoloog bent, zien mensen je gelijk in een bepaalde rol: op een kansel, in een gemeente. Ik word er niet gelukkig van om dat dag in dag uit te doen. Ik ben zelf ook geen fanatieke kerkganger. God is voor mij vooral aanwezig in het alledaagse leven.

Sinds 2015 ben ik eigenaar van het Wapen van Voorschoten. Ik zie het Wapen als een huiskamer waar mensen even hun zorgen kunnen vergeten. Juist nu veel mensen niet meer geloven, is het belangrijk dat dit soort sociale ontmoetingsplekken er zijn. Bij ons vind je veel meer een dwarsdoorsnede van de samenleving dan in de huidige kerken. Ik kan in de kroeg een stukje naastenliefde in de praktijk brengen en een luisterend oor bieden. Je hebt hier zulke goede gesprekken! Ja, ook over zingeving.”

Mariette is gastspreker in de Net-ff-anders dienst op zondag 7 april 2024 om 10.00 uur in de Ontmoetingskerk, Anjerlaan, Naaldwijk.
Muzikale medewerking van LYF uit ’s-Gravenzande