ds. Magda Hazeleger, Wezenzondag

Categorie:
Kerkdiensten

Omschrijving

De zondag tussen hemelvaart en Pinksteren wordt traditioneel ‘Wezenzondag’ genoemd. Jezus zegt voor Hij voor ons niet meer zichtbaar is: ‘Ik zal jullie niet als wezen achter laten’. En dan beloofd Hij de Heilige Geest. Maar dat wil zeggen dat het gevoel van ‘verweesd zijn’, alleen, onbeschermd, er een is die deze zondag dan toch verkend wordt. De toestand in de wereld roept het ook wel op. De dreiging van oorlog en klimaatverandering, en misschien in je privéleven ook wel. En er lijkt helemaal niemand te zijn die je voor een oplossing kunt aanspreken.
De kinderen gaan aan de slag met een brief van Jacobus. Ook mooi om eens thuis te lezen – zo lastig is die brief niet qua taal, hoogstens is de boodschap hier en daar tegen ons zere been… In de kerkdienst neem ik hiervoor een tube tandpasta mee. Dan vergeet je vast nooit meer waar het over gaat.

De uitzendingen van de kerkdienst is te zien op:

Youtube Ontmoetingskerk Kerkomroep Ontmoetingskerk

Locatie: