ds. Magda Hazeleger, trinitatis

Categorie:
Kerkdiensten

Omschrijving

Op deze zondag gaat het over de Drie-eenheid. Zo’n theologisch begrip, waar je van alles over kunt zeggen, maar wat dan toch een beetje in de lucht blijft hangen. Wat héb je eraan..!? Ik hoorde eens een mooie uitleg van een muzikant: Als je de noot C zingt, vult die noot de hele kamer. Niet op een plek in de kamer meer dan op een andere. Als je de E en dan de G toevoegt, vult elke noot de kamer, de ene verdringt de andere niet - en het akkoord dat ze samen vormen is veel mooier dan de enkele noot. God de Drie-eenheid is zo. Dezelfde 3 eerste noten klinken in het lied dat we deze zondag zullen zingen: "Heilig, Heilig, Heilig." Met de kinderen probeer ik het tóch een beetje uit te leggen. En waarom uitleggen niet helemaal werkt.. We behandelen het moeilijke woord ‘analogie’.

De uitzendingen van de kerkdienst is te zien op:

Youtube Ontmoetingskerk Kerkomroep Ontmoetingskerk

Locatie: