In 2016 is er begonnen met een nieuw initiatief: korte vieringen (ca. 20 min.) voor kinderen van 0 tot 6 jaar en hun ouders en grootouders. Op een speelse wijze willen we de jongste kinderen laten kennismaken met de kerk en met bekende bijbelverhalen. In elke Junior Kerk staat daarom een bijbelverhaal centraal. We lezen dat verhaal uit een aansprekende kinderbijbel, we zingen enkele bekende kinderliedjes en er is elke keer weer iets nieuws te zien, te doen of te beleven.

​Tijdens de viering kunnen de kinderen lekker op kussens en dekens voorin de kerk zitten, hun ouders en grootouders zitten op stoelen eromheen. Na afloop is er koffie, thee en limonade met een krentenbol of eierkoek, zodat de kleinsten weer gevuld naar huis kunnen. Ook zorgen we elke keer dat er tijdens het koffiedrinken voor de kinderen iets te doen is. De vieringen beginnen om 11.00 of 11.30 uur (afhankelijk van de aanvangstijd van de voorafgaande dienst), in de Ontmoetingskerk.

Hartelijke groet, Peter, Jacoline, Suzanne, Pieter en Marjan