Gedurende het jaar is er regelmatig contact tussen de kerk enerzijds en de basisscholen de Ouverture en Rehoboth en de basisschool voor speciaal onderwijs De Boemerang anderzijds.

Gezamenlijk worden diverse activiteiten georganiseerd:

• Twee keer per jaar is er een schooldienst: aan het begin van het schooljaar (17 september 2017, 9.30 uur, in de Ontmoetingskerk) en in februari (19 februari 2017, 10.00 uur, in de Ontmoetingskerk en de Oude Kerk). Deze diensten worden gezamenlijk voorbereid door leerkrachten, leerlingen en voorganger(s).
  • Leve de Kerk: alle groepen 6 brengen één keer per jaar een bezoek aan de Ontmoetingskerk. D.m.v. drie verschillende activiteiten leren de kinderen de kerk (beter) kennen: in groepjes doen ze een speurtocht door het hele kerkgebouw, kijken ze naar een dvd over de kerk en krijgen ze een rondleiding door de kerkzaal van één van de dominees. Aan het eind van de middag
    drinken we samen limonade en gaan de kinderen weer terug naar school.
  • Kerkenpad: alle groepen 7 brengen één keer per jaar een bezoek aan de Adrianuskerk of de Oude Kerk (de keuze wordt gemaakt door de leerkracht). Doorgaans wordt ’s ochtends dit bezoek gebracht en komt ’s middags één van de predikanten in de klas langs om met de kinderen door te praten over wat ze gezien en gehoord hebben.

De werkgroep Kerk-School-Gezin initieert en coördineert de genoemde activiteiten. In deze werkgroep hebben leerkrachten en ouders van de verschillende scholen en één predikant
zitting.

Meer informatie kunt u krijgen bij de voorzitter van de werkgroep KSG: