ds. Magda Hazeleger, 3e z. van Pasen, Roepingzondag

Categorie:
Kerkdiensten

Omschrijving

De Protestantse Kerk in Nederland roept gemeenten op om op zondag 21 april 2024 aandacht te besteden aan het thema ‘roeping’. Scriba René de Reuver: “Op deze Roepingenzondag willen we mensen aanmoedigen om bij zichzelf na te gaan of ze zich geroepen weten om voorganger in onze kerk te worden.”

I.v.m. de doop van de dienst van 14 april, zijn de teksten overgenomen van de 21e. We hebben de teksten van de 3e zondag van Pasen dus de 4e zondag van Pasen. En dan gaat het over Petrus – iemand die onmiskenbaar bij het Paasverhaal hoort, net als Tomas. We lezen Johannes 21: 15-24.

De kinderen gaan vanaf deze zondag verhalen van David horen. Wat deze verhalen bij elkaar houdt: wat anderen mensen, of jijzelf over jou denken, dat is niet wat God ziet. Daar heb ik een (zonder te overdrijven!!) spectaculaire proef mee: die maakt mooi zichtbaar wat God doet met al die meningen. Die proef doen we in de dienst.

De uitzendingen van de kerkdienst is te zien op:

Youtube Ontmoetingskerk Kerkomroep Ontmoetingskerk

Locatie: