kerkbalans.pngIn het kader van de actie Kerkbalans worden wij jaarlijks financieel ondersteund door meer dan duizend leden uit onze kerkelijke gemeente. De overheid onderkent het belang van het in stand houden van het kerkelijk werk en stimuleert dit door uw bijdrage aftrekbaar te maken voor de belasting. Uw gift is echter niet geheel aftrekbaar. Dit is afhankelijk van o.a. uw belastbaar inkomen en andere giften die u doet. U kunt de gift wel geheel aftrekbaar maken als u een ‘Overeenkomst Periodieke Gift’ afsluit. Hierin verklaart u voor een periode van minimaal 5 jaar een jaarlijkse gift te doen.

Uit de gegevens van de actie Kerkbalans blijkt dat velen van u jaren achter elkaar min of meer met hetzelfde bedrag bijdragen, met recht een Vaste Vrijwillige Bijdrage. Door het afsluiten van een ‘Overeenkomst Periodieke Gift’ kunt u flink besparen. Maar u kunt ook tegen dezelfde kosten uw jaarlijkse vrijwillige bijdrage verhogen. De kerk kan het goed gebruiken in deze tijd.
Op deze site kunt u berekenen wat het fiscale voordeel is van periodieke giften. De overeenkomst voor een periodieke gift kunt u hier downloaden.
Als u het ingevulde Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. naar ons dan maken wij het gratis voor u in orde. Heeft u nog vragen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Peter de Jong 06 – 2133 8888
Gert Boers 06 – 2125 5951