ontmoetingskerk ontmoetingskerkMaandag 14 februari heeft de werkgroep strategie en financiën in persoon van Koert van der Bij haar advies toegelicht in een gemeenteoverleg. De opkomst was mooi.
We teren per jaar in op ons vermogen. Hoewel dat vermogen nu nog fors is, is dat een zorg. We willen ook kerk zijn in de toekomst. Een belangrijke oorzaak is het onderhoud van het gebouw.

Kort samengevat komt het erop neer dat renovatie en/of verduurzaming niet haalbaar is. Daarom luidt het advies van de commissie om verder te onderzoeken of het mogelijk is een deel van de grond te verkopen en op het andere deel een nieuw gebouw te ontwikkelen. Het idee is dat daarin zowel kerkzaal en zalen voor jeugdwerk, vergaderingen etc. als ook woningen in de sociale huursector worden gerealiseerd. Met de verhuur van de woningen kunnen we ons financiële tekort dichten. U leest het goed: ambitieuze plannen. Het is goed om te merken dat zowel in de ledenraad als in het gemeenteoverleg positief is gereageerd op het advies.
Voordat we verder kunnen met het ontwikkelen zullen we een wijziging van het bestemmingsplan moeten aanvragen. Maandag spreken we hierover verder in de kerkenraad en we komen er zeker op terug in de ledenraad en bij u als gemeente.