De onderstaande Kerkgenootschappen voeren de actie uit, op uitnodiging van Het Diaconaal Platform Westland (DPW):

• Evangelische Gemeente Westland, kerkgebouw ISW, professor Holwerdalaan 54, 2671 SB  Naaldwijk
  • De Oude Kerk, Kerkgebouw aan het Wilhelminaplein in Naaldwijk
  • Protestantse Gemeente Naaldwijk, De Ontmoetingskerk aan de Anjerlaan in Naaldwijk

De actie houdt het volgende in: Help de voedselbank in de veertigdagen/vastentijd. In deze periode proberen wij onze bestedingen aan te passen op de weg naar Pasen.

Heel veel gezinnen kunnen hun bestedingen niet aanpassen, ze hebben het gewoon niet, dus niets om aan te passen. Deze gezinnen zijn mede afhankelijk van de Westlandse voedselbank.

Op dit moment een toename van 130 naar 180 gezinnen in onze Westlandse gemeenschap. Dat zijn grofweg 700 a 900 personen. De Westlandse voedselbank is afhankelijk van goedwillende donateurs. De Naaldwijks kerken komen tijdens de veertigdagentijd in actie voor de Voedselbank. De bedoeling hiervan is om als het U mogelijk is, iedere dag een artikel in een doos te doen en zo te sparen voor de Westlandse voedselbank.

Op deze manier draaien wij de 40dagen/vastentijd om, wij nemen minder en geven weg aan hen die het dichtbij hard nodig hebben. Uw doos kunt U zelf vullen, maar ook uw familieleden vrienden en buren.
Die ene doos kan dus heel veel dozen opleveren.

Uw volle doos kunt u inleveren elke zondag in de veertigdagentijd, voor het begin van de kerkdienst tussen 9:30 uur en 9:55 uur in het hierboven genoemde kerkgebouw. Ook kunt U losse producten inleveren, die wij verzamelen.

Deze omgekeerde dozen actie begint na Aswoensdag 22 feb 2023. De inleverdagen zijn:

1. zondag 26 februari in de Oude Kerk en kerkgebouw ISW
  2. zondag 5 maart in de Oude Kerk en kerkgebouw ISW
  3. zondag 12 maart in de Ontmoetingskerk en kerkgebouw ISW
  4. zondag 19 maart in de Ontmoetingskerk en kerkgebouw ISW
  5. zondag 26 maart in de Oude Kerk en kerkgebouw ISW
  6. zondag 2 april in de Ontmoetingkerk en kerkgebouw ISW
  7. woensdagmiddag 5 april tussen 15:00 uur en 17:30 uur in de Ontmoetingskerk aan de Anjerlaan. Dat is ook de afsluiting van de actie.

Stichting Voedselbank Westland

Hieronder een lijst welke producten onze voedselbank goed kan gebruiken.
Men moet goed letten op de houdbaarheidsdatum.
Géén alcoholische dranken.

• Conserven in blik of glas: groenten, fruit, appelmoes
  • Soep, vis, e.d. in blik
  • Rijst
  • Pasta’s en pastasauzen
  • Muesli, cornflakes, brinta, beschuit
  • Pindakaas, hagelslag en jam voor broodbeleg
  • Ontbijtkoek
  • Zonnebloemolie/olijfolie
  • UHT-verpakte houdbare melk
  • Bakmeel

Doet U mee om de voedselbank te ondersteunen en met uw GAVE velen gezinnen een heel gezegende Paasdagen te geven?

Goede veertigdatentijd/vastentijd gewenst, namens de deelnemende kerkgenootschappen!