Belijdenis doen is een bevestiging van je doop. Als je als klein kind gedoopt bent, hebben je ouders daarvoor gekozen. Als je volwassen geworden bent, kun je je eigen keuze maken en zelf ‘ja’ zeggen tegen het geloof, tegen God. In de doop heeft God voor jou gekozen, in je belijdenis is het (ant)woord aan jou. Dat betekent niet dat je op al je vragen een antwoord hebt gevonden of inmiddels wel weet hoe het zit met God en het leven. Vragen en twijfels horen bij geloven en keuzes zul je elke dag opnieuw weer moeten maken. Maar soms is het goed om een keuze hardop uit te spreken en te delen met anderen, als een mijlpaal op je levensweg, een belangrijk moment om bij stil te staan, een feest om samen te vieren!

Belijdenis 2012-klEén keer per jaar is er op zondagmorgen in de kerkdienst gelegenheid om belijdenis te doen. Soms is dat met Pinksteren, andere jaren op een zondag tussen Pasen en Pinksteren. Het hele seizoen door is er een gespreksgroep voor jongeren (ca. 17 tot 20 jaar), waarbij de mogelijkheid bestaat om aan het eind van het seizoen belijdenis te doen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je al wat ouder bent en graag belijdenis wilt doen. Belijdenis doen is niet aan leeftijd gebonden. Of misschien ben je als kind niet gedoopt, maar wil je wel uitdrukking geven aan je keuze voor God, geloof en kerk. In dat geval kun je belijdenis doen en gedoopt worden in één kerkdienst.

Als je meer wilt weten over de jongeren gespreksgroep of over de mogelijkheid om belijdenis te doen, neem dan contact op met een van de predikanten.