VierenInDeKerk_450x961.pngDe Taakgroep Vieren houdt zich bezig met allerlei zaken rondom de vieringen binnen onze gemeente.
Vanuit de kerkenraad worden taken gericht op vieringen aan ons toebedeeld. Maar ook op eigen initiatief komen we met ideeën.
Zo zijn er praktische taken als het opstellen van het lectorenrooster, het regelen van muziek, het coördineren van het adventsproject en het veertigdagenproject, het coördineren van de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Daarnaast zijn we ook bezig met het zoeken naar nieuwe vormen van vieringen of andere wijzen van liturgie.
Ongeveer 6 à 7 keer per jaar komt de taakgroep bij elkaar en worden allerlei dingen die te maken hebben met de vieringen binnen de gemeente besproken. Ieder taakgroeplid heeft zijn of haar eigen taken en de taken die door het jaar erbij komen worden verdeeld. Elke vergadering weer zijn er gesprekken over waarom we dingen doen in de kerk, hoe we de diverse doelgroepen kunnen aanspreken.
Een greep uit de onderwerpen waar de taakgroep mee bezig is (geweest):

• De bloemengroet, hoe en waarom
  • Coördinatie diensten Kerst en Pasen
  • Werkplan muziek tijdens de vieringen
  • Begeleiding van de gemeenteband, Zoals-Je-Band
  • Meer bekendheid geven aan het gebruik nieuwe Liedboek
  • Rituelen en symbolen toegankelijker maken
  • Plek van de collecte in een viering
  • Gesprek over inhoud en vormgeving van het avondmaal
  • Evaluatiegesprekken vespers Oude Kerk en andere vieringen

Voor alle vragen die met vieringen te maken hebben kunt u terecht bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..