Commissie Ontmoetingskerk - Oude Kerk

De commissie is inmiddels eenmaal bij elkaar geweest.
De opdracht die wij beiden van de betreffende kerkenraad hebben gekregen verschilt in woorden, maar komt op hetzelfde neer. De eerste overeenstemming is er dus al.
De eerste gesprekken waren aftastend, we waren het al snel eens over de te volgen strategie.
We gaan proberen de verschillen en overeenkomsten tussen beide kerken in kaart te brengen. Er is al een lange geschiedenis van overleg tussen Oude Kerk en met name de Kandelaar aan vooraf gegaan, hier gaan we ook een keer goed naar kijken, wat zich toen heeft afgespeeld.
Belangrijk is ook om elkaar beter te leren kennen. Daar zal de komende periode waarin we gezamenlijk zullen kerken, zeker toe bijdragen. Een geluk bij een ongeluk dus.

Commissie Kerkzijn in 2035

Wegwijzer naar Toekomst Heden VerledenDe commissie heeft inmiddels eenmaal een brainstorm sessie met Lydia Roosendaal doorlopen. De opdracht is om te proberen op een andere manier naar de kerk te kijken met andere vragen. Bijvoorbeeld niet hoe krijgen we de mensen binnen, maar hoe sturen we ze naar buiten. Een andere: niet wat moet de dominee doen? Maar wat staat ons als gemeente te doen. Nu hoeven we dat ook niet helemaal letterlijk te nemen, de dominee moet ook zeker wat doen.

Verder brengen we tendensen in kaart, welk soort kerkdiensten komen mensen op af, of waar zijn jonge gezinnen nog voor te porren.

Commissie Planologie

De commissie komt half januari weer bij elkaar. Wij hopen dan een plan van eisen te hebben waarover gediscussieerd kan worden.
Er is dus weinig nieuws uit deze commissie, voor het laatste nieuws - en alle andere berichtgeving - is er een apart gedeelte op de website: Kerk en de Toekomst.

Voor meer informatie, of tips kan je contact opnemen met Jan Kuijvenhoven 06 53 169 418.

Jan Kuijvenhoven