Commissie Ontmoetingskerk - Oude Kerk
De werkgroep Samenwerking Oude Kerk - Ontmoetingskerk wil graag inventariseren hoe gemeenteleden van beide kerken aankijken tegen verdergaande samenwerking. Wij hebben daartoe een enquête opgesteld, die we aan de kerkenraden hebben aangeboden ter instemming. Op 9 en 16 april willen wij deze voorleggen aan de kerkgangers na de diensten. We willen de enquête ook graag digitaal aanbieden bij Bijeen en de Nieuwsbrief van de Oude Kerk in deze weken en mogelijk ook aan enkele doelgroepen.

Vervolgens hopen we mede op basis van de enquête begin mei een advies uit te brengen over voortgang van de samenwerking, met daarin mogelijke consequenties voor de bouwplannen van de Ontmoetingskerk en een aanpak om de samenwerking verder stapsgewijs te ontwikkelen.

Commissie Kerkzijn in 2035
De commissie is inmiddels zover dat er een rapport is opgesteld.
De commissie bestaat uit 9 leden aangevuld met Lydia Roosendaal als adviseur. De commissie heeft getracht breed te kijken en heeft hiervoor ook andere rapporten in het uiteindelijke rapport mee genomen. Er is o.a. een rapport van Carel vd Mey opgenomen uit 2020 en ook het rapport van het onderzoek dat de ledenraad heeft gevoerd onder 30 – 55 jarige leden van de kerk is meegenomen.
Het rapport geeft een omschrijving van het verleden naar het nu en geeft een verwachting aan hoe het zou kunnen worden. Het is geen rapport wat klip en klaar zegt hoe het in 2035 zal zijn en ook niet hoe het moet, dus geen harde conclusies.
Wel zijn een aantal aanbevelingen in het rapport opgenomen die naar ons idee kunnen leiden tot een perspectiefvolle toekomst.
Lydia Roosendaal heeft het rapport van de commissie opgesteld, dit is in de commissie besproken en daarna is het definitief gemaakt. Het ligt inmiddels bij de kerkenraad ter bespreking.

Commissie Planologie
De commissie is in deze periode niet meer bij elkaar geweest. De leden zijn wel druk bezig geweest met nadenken over de vier overgebleven opties. Hiertoe zijn een aantal vragen opgesteld. Deze worden, of zijn inmiddels, besproken. Hierover in een volgende editie meer.

Oude berichtgeving over Kerk en de Toekomst kunt u vinden op de site.
Kerk en de Toekomst (pkn-naaldwijk.nl)

Voor meer informatie, of tips kan je contact opnemen met Jan Kuijvenhoven 06 53 169 418
Jan Kuijvenhoven