Wegwijzer naar Toekomst Heden VerledenStand van zaken

Commissie Ontmoetingskerk - Oude Kerk

De commissie is weer bij elkaar geweest.
We constateerden dat er eigenlijk al op vele terreinen wordt samengewerkt.
Nu we de eerste maanden van het jaar samen gaan kerken willen wij dat aangrijpen om in april enquêteformulieren tijdens het koffiedrinken neer te leggen zodat iedereen zijn of haar bevindingen kan vermelden.

Commissie Kerkzijn in 2035

De commissie heeft een aantal vragen geformuleerd en deze aan een aantal groepen toe gestuurd met het verzoek deze te beantwoorden ter ondersteuning van de bevindingen van de commissie. Inmiddels hebben we hier al aardig wat respons op gekregen.
We hebben een aantal in het oog springende bevindingen van enkele commissieleden besproken.
Het plan is om in maart een rapport aan de kerkenraad voor te leggen en hier een aantal aanbevelingen in te doen voor nader onderzoek.

Commissie Planologie

Binnen de commissie heeft Jos Borgdorff de commissie bijgepraat over een aantal te nemen stappen als er voor nieuwbouw zou worden gekozen.
De commissie heeft zich zelf huiswerk opgegeven, om de opties die er spelen ter vervanging en/of renovatie van ons kerkgebouw in kaart te brengen. We beoordelen dit op basis van verschillende criteria, zoals bijvoorbeeld kosten, duur van het project, uitwerking op de gemeente, eventuele neveninkomsten, enz.

Oude berichtgeving over Kerk en de Toekomst kunt u vinden op de site.

Voor meer informatie, of tips kan je contact opnemen met Jan Kuijvenhoven 06 53 169 418.

Jan Kuijvenhoven