Commissie Ontmoetingskerk - Oude Kerk

Iedereen heeft ondertussen de gelegenheid gehad de enquête in te vullen digitaal dan wel op ouderwets papier. Er wordt nu gewerkt aan de uitwerking van de ingediende exemplaren.
Vervolgens hopen wij, mede op basis van deze uitwerking, begin mei een advies uit te brengen over voortgang van de samenwerking, met daarin mogelijke consequenties voor de bouwplannen van de Ontmoetingskerk en een aanpak om de samenwerking verder stapsgewijs te ontwikkelen.

Commissie Kerkzijn in 2035
Het opgestelde rapport is inmiddels besproken in de ledenraad. Hier kwamen nog wel enkele interessante aanvullingen op welke meegenomen worden als bijlage naar de kerkenraad.
Het rapport wordt begin mei op een aparte vergadering binnen de kerkenraad besproken.
Hoe wij het daarna gemeente breed willen gaan bespreken wordt nu hard over nagedacht.
Mogelijk wordt dit in samenhang met het advies van de commissie Ontmoetingskerk – Oude Kerk en tussentijdse rapportage van de commissie Planologie opgepakt.
Op de gemeente avond van 14 juni komt het natuurlijk ter sprake, maar omdat het allemaal veel omvattend is willen wij hier ook aparte avond(en) voor inzetten.

Commissie Planologie
De commissie heeft verder gesproken over de vier overgebleven opties.
De conclusie van de commissie is dat de locatie aan de Anjerlaan de meest voor de hand liggende is. Hier wil de commissie zich dan ook op richten.
Er zijn een aantal vragen aan de commissies Kerkzijn in 2035 en Ontmoetingskerk – Oude Kerk gesteld, welke inmiddels ook zijn beantwoord. De antwoorden zijn natuurlijk meegenomen in de overweging om ons te richten op de locatie Anjerlaan.
Ervan uitgaande dat de kerkzaal echt niet meer gerenoveerd/verbouwd kan worden is de conclusie dat we moeten nadenken over complete nieuwbouw met of zonder appartementen of renovatie van het bestaande gedeelte met misschien ook wel appartementen.
We willen hier zeker ook een multifunctionele zaal creëren, hoe groot deze zal moeten worden is dan ook weer afhankelijk hoe de verdere samenwerking met de Oude Kerk gestalte gaat krijgen.
De samenwerking met de Oude Kerk bied zeker perspectieven en zou kunnen uitgroeien tot iets moois. Maar dan nog denken wij en mede de commissie Kerkzijn in 2035, dat wij veel meer ruimte nodig hebben als wat de Oude Kerk heeft.

Oude berichtgeving over Kerk en de Toekomst kunt u vinden op de site.
Kerk en de Toekomst (www.pkn-naaldwijk.nl)

Voor meer informatie, of tips kan je contact opnemen met Jan Kuijvenhoven 06 53 169 418
Jan Kuijvenhoven